La cadena de supermercats Condis i la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) – Junts Contra el Càncer han recaptat un total de 57.174 euros en el marc de la iniciativa ‘Posem-li Pebrots al Càncer’, que té l’objectiu de solidaritzarse amb els pacients oncològics i difondre, així mateix, la tasca
d’acompanyament i suport que realitzen les entitats adherides a la FECEC en la lluita contra el càncer.
La campanya d’enguany, que arriba a la seva novena edició, es va celebrar els passats 14 i 15 d’abril, i durant aquests dos dies, la ciutadania i, en particular, els clients dels supermercats Condis van participar en el programa solidari a través de la compra de pebrots solidaris. Aquest any s’han venut 38.116 bosses de pebrots, proveïdes desinteressadament per Agroponiente, a un preu simbòlic d’1,5 euros cadascuna, en els 680 establiments de què disposa Condis a Catalunya. Cada bossa duia un pebrot vermell i un de verd, i la recaptació resultant serà íntegrament destinada a l’impuls de projectes d’atenció psicosocial per als malalts de càncer i les seves famílies.
En paraules de Lourdes Bullich, cap d’Assumptes Públics i Comunicació de Condis, “com cada any, des de Condis volem aportar elnostre granet de sorra en la lluita contra el càncer, afavorint la venda dels pebrots solidaris als nostres establiments i encoratjant els nostres clients a sumar-se a la campanya”. En aquesta línia, Bullich ha destacat “la solidaritat de la ciutadania que, edició rere edició, ha demostrat la seva sensibilització envers la realitat del pacient oncològic a casa nostra”.
Per la seva part, Maria Assumpció Vilà, presidenta de la FECEC i de la Fundació Oncolliga, ha destacat que “la campanya 'Posem-li Pebrots al Càncer' és molt important per fer créixer la sensibilització de la població en general vers les persones amb càncer i les seves famílies. A més, ens ajudarà a seguir treballant en la millora de la qualitat de vida dels pacients oncològics i a seguir oferint serveis, tant per a ells com per als seus familiars i cuidadors, a través de les nostres entitats”. Vilà també ha subratllat que la campanya fomenta l'alimentació saludable, aspecte clau en la prevenció del càncer, i ha volgut traslladar un missatge d’agraïment al voluntariat que cada any fa possible que ‘Posem-li Pebrots al Càncer’ es
dugui a terme.
Xifra rècord de persones voluntàries
En aquesta novena edició, ‘Posem-li Pebrots al Càncer’ ha comptat amb una xifra rècord de persones voluntàries de tot el territori català, un total de 1.019, convocades per les entitats adherides a la FECEC i les quals s’han encarregat de donar a conèixer els objectius de la campanya i de difondre entre els clients la tasca d’acompanyament que realitzen aquestes entitats. D’aquestes persones voluntàries, 175 han sigut estudiants d’ESO, que participen amb les entitats federades a través de l’assignatura de Servei Comunitari.
Difusió de la campanya per xarxes
Com cada any, i amb l’objectiu de fer difusió de la campanya i que aquesta tingui el màxim ressò possible, els promotors de la iniciativa han encoratjat
els participants a fer un vídeo d’uns 20 segons tot animant la ciutadania a participar en la compra dels pebrots solidaris, d’una manera creativa i
divertida. Un cop realitzat el vídeo, els participants l’han compartit a les seves xarxes socials, amb els hashtags #PebrotsSolidaris #PebrotsCàncer #PosemliPebrotsAlCàncer #JuntsContraElCàncer.