CANAL DE
DENÚNCIES
La Llei 2/2023, de 20 de febrer, sobre la protecció de les persones que informen de possibles infraccions i de prevenció de la corrupció, estableix que el sistema intern d’informació és la via prioritària per comunicar actuacions o omissions recollides en aquesta normativa. Tot i així, les persones informants també poden adreçar-se al canal extern de denúncies, que a Catalunya gestiona l’Oficina Antifrau.
En aquest sentit, la nostra entitat disposa d’un sistema intern d’informació (canal de denúncies) que garanteix, amb totes les mesures de seguretat necessàries, la confidencialitat de la identitat de la persona informant, de qualsevol altre individu mencionat i de totes les actuacions relacionades amb la gestió de la comunicació, així com la protecció de les dades personals.
Qualsevol persona vinculada professionalment o laboralment amb l'entitat que detecti una possible vulneració de la normativa vigent —com ara infraccions del dret de la Unió Europea o infraccions penals o administratives greus o molt greus— pot fer-nos-la arribar a través del nostre canal intern d’informació disponible al web.
Aquest canal assegura que totes les comunicacions rebudes siguin tramitades de manera àgil i efectiva dins l’organització, permetent identificar ràpidament qualsevol irregularitat.
A través del canal de denúncies garantim:
La confidencialitat de la identitat de la persona informant, que només pot ser revelada amb el seu consentiment o quan sigui estrictament necessari per requeriment administratiu o judicial, seguint en tot moment la normativa de protecció de dades.
La protecció de la identitat de qualsevol tercer mencionat en la comunicació.
La reserva absoluta sobre les actuacions de gestió i investigació relacionades amb la denúncia.
La prohibició de qualsevol forma de represàlia envers la persona que comunica una irregularitat, així com el dret a emprendre accions disciplinàries o legals contra qui realitzi actes de represàlia.
La possibilitat de presentar la comunicació de manera anònima, tot i que es recomana facilitar dades de contacte per garantir un correcte seguiment del cas.
Que tots els membres de l’entitat coneixen el procediment de gestió de comunicacions i les seves responsabilitats en matèria de confidencialitat.
Que totes les comunicacions i les investigacions internes derivades queden registrades en un llibre registre.
El respecte al dret a la intimitat, a la defensa, a la presumpció d’innocència i a l’honor de la persona afectada, que serà informada dels fets que se li atribueixen i tindrà l’opció d’exposar la seva versió.
Que totes les comunicacions seran analitzades i tramitades. S’emetrà un justificant de recepció en un termini màxim de set dies naturals, sempre que això no comprometi la confidencialitat.
Que la resolució o resposta a la investigació es donarà en un termini màxim de tres mesos des de la recepció de la comunicació, ampliable fins a tres mesos més en casos especialment complexos.
Procediment de comunicació
A més del formulari disponible al web, l’informant pot enviar la seva comunicació per correu electrònic, correu postal, o bé fer-la verbalment mitjançant trucada o missatge de veu. També pot sol·licitar una reunió presencial, que s’ha de programar en un termini màxim de set dies.
Totes les comunicacions rebudes i les investigacions resultants s’inscriuran al llibre registre corresponent, garantint sempre la confidencialitat.
Un cop finalitzada la investigació, s’elaborarà un informe amb les conclusions, que serà traslladat als òrgans de govern de l’entitat perquè adopti, si escau, les mesures disciplinàries o correctores necessàries.
la persona responsable del canal de denúncies, nomenada pel Patronat de la Fundació Oncolliga Girona, és MARTA PUJOL MARQUÉS, amb l’adreça de correu electrònic següent: canaldenuncia@oncolligagirona.cat

